Pages

Tuesday, January 12, 2010

1st week and the 2nd week of me...

Salam.. Minggu pertama aku sangatlah sibuk... first day dah kena sibuk mencari kelas dan kelas plak jauh2... jenuh aku cari.. penat 2 ada la tapi bila dah jumpa 2 lega la ckit sbb esok2 tak payah la aku kelam kabut cari. Btw, sume kelas masih lagi dalam sesi perkenalan jadi tak ade la banyak homework... ureshii:p...

Ni dah masuk minggu kedua.. ade la kerja skit2.. tapi banyak habis duit beli buku... skrg ni kira2 balik sume duit untuk beli buku dah masuk dekat RM400 dah... waa kalau kat JAD dulu.. sua tangan tadah je ambik buku.. sekarang sume kena ada duit.. kawan aku yang ambik kulinari lagi la teruk sampai dekat RM 1000 kena kuarkan untuk beli barang dia... waa... banyaknya pakai duit.

Duduk kat sini baru la aku tahu berapa tingginya nilai duit yang ada kat aku.. ye la.. dulu aku tau tunggu dapat duit dari Y** dan kalau tak cukup minta je kat parent. Skrg aku kena pakai mana ade je... kena jimat sana sini..

"Sesuatu yang berlaku 2 ade hikmahnya, dan kita seharusnya memahami hikmah yang dianugerahkan-Nya"

Btw, dalam satu kelas aku hari 2, pensyarah fizik aku ade cite pasal biofuel yang baru. Biofuel yang dicipta berdasarkan fungus pokok atau algae. Kajian ni masih baru, tapi memadangkan ianya lebih mesra alam berbanding dengan penggunaan palm oil banyak universiti sedang membuat kajian tentangnya. Ada satu research 2 mengatakan hasil biofuel yang boleh dihasilkan melalui algae ni 50x lebih banyak dari palm oil.... waa kalau da 50x lebih banyak ni apa lagi mari la pakat ramai buat kajian pasal biofuel yg baru ni.. mana tau kita berjaya hasilkan biofuel baru ni dulu... huhu

Other than that, baru2 ni seagate ade kuarkan hard disk baru iaitu lebih nipis dan lebih ringan daripada yang biasa. Ketinggian dia lebih kurang 7mm dan mempunyai kapasaiti penyimpanan antara 160gb dan 250 gb. Sesungguhnya kalau hard disk ni jadi semakin kecik semakin mudah la kita nak bawakan tapi kalau dah jadi kecik mcm ni mesti ade kekurangan dia kan.. maybe lebih mudah panas dan lebih mudah untuk corrupted. Apa2 pun terpulang la kepada pengguna untuk membuat penilaian mengenai keluaran terbaru dari seagate ni. Kalau bg aku la, aku lebih suka yang jenis besar sbb lebih berkualiti dan tahan lebih lama. Huhu...

Mcm2 plak aku membebel kat atas ni... setakat ni saje kot entri kali ni.. nanti bila2 free aku update lagi blog aku ni... kepada semua kawan2 aku di JAD jangan la mudah putus asa ya.. Isshouni Ganbarimashou yo...


2 comments:

Has said...

oh, hafifi pun masuk UiTM sama dgn nadhirah ye.. yappari, nanti kalau pegi jalan2 Penang, kena cari "line clear" dan hafifi dan nadhirah! :)

Hafifi ハフィフィ said...

A'A sensei..
sy pun masuk sana gak...
course sama dgn nadhirah...
kalau nak cari line clear nasi kandar 2 cari kat area komtar dkt dgn penang road... mesti jumpa nya..
kalau nak dtg cn jgn lupa bgtau dulu ye.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...