Pages

Sunday, January 24, 2010

Mengantuk ke

Salam... hmm hari ni hidup aku agak plain ckit sbb hari ni aku ada seminar PPKP. Ala benda yang kaitan dgn pembangunan pelajar. At first malas la gak aku nak g tp memandangkan aku suke yang ade kaitan sgn akademik jadi aku memilih untuk pergi dgn rela hari. (Poyo nya :p). Maybe bg sesetengah orang yang dgr ceramah 2 membosankan dan aku tak nafikannya. Ye la kan dah nama pun manusia. Manusia kan suke yang fun2 kan. 2 la fitrah manusia ye tak....



Tp entah kenapa aku tak mengantuk masa dalam ceramah ni.. maybe sbb pengisian dia best kot. huhu... ape pun aku bleh bg 4/5 la untuk penyampaian sume pensyarah masa seminar 2... ade yang wat asyik nak tergelak, ade yg menyedarkan kita, dan ade yang agak interaktif ckit. Kira tak rugi la dtg sini.. Bg bakal2 engineer kat luar sana.. ni baru je seminar ckit.. cuma pasal insaniah je.. belum lagi seminar yang ade kaitan dgn anda punya major.. kalau ini anda dah mengantuk apakan pula yang mcm seminar semasa anda bekerja. Tak kan la nak tidur berdengkor dalam dewan 2 ye tak.. malu la ckit kan.. kita nanti mewakili nama syarikat kita.

Oleh itu apa yg aku dpt simpulkan dlm ni, kalau boleh masa seminar 2 jgn la tidur sbb ni baru je ujian kecik yang Allah bg kat kita. Mana tau nanti kita lak yg bagi seminar dan time 2 ade plak yang tido.. x ke kecik ati kita kan.. 2 je la yg aku nak kata... ape pun dlm hidup ni kita ade pilihan. Cuma kita kena tau pilihan mana yang harus kita pilih.. Kalau boleh pilihla yang terbaik bagi kita dan bukan bg org lain dan juga bukan mengikut org lain. Insya-Allah, Allah akan guide kita selagi kita berada di bawah perintah dan suruhannya.

Salam.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...