Pages

Sunday, September 12, 2010

Merenung Sejenak..

Hari ini aku duduk termenung
mengenang nasib sendiri
Ya Allah Kenapa hidupku penuh liku
dan pancaroba
yang mampu merobek keyakinan diriku terhadapMu...

Setelah keluar dari Persekolahan
aku diuji dgn rasa bangga
bangga kerana bakal terbang
terbang jauh ke negeri orang
sehingga kan aku terlupa pada diriMu
Ya Allah

Aku diberi ujian bertalu-talu
supaya aku sentiasa mengigatiMu
namun diri ini terlalu jauh
diselubungi rasa bangga diri
yang memakan diri sendiri

Kini aku hanya insan biasa
yang mampu melihat orang lain
terbang pergi mencari
ilmu dan pengalaman di negeri orang
yang penuh dengan keterujaan

Oh Kini diri ini hanya mampu tersenyum
melihat rakan2 yang bakal menjadi pengembara
Aku kini hanya mampu meneroka
pengalaman dan ilmu di negara sendiri
Ya Allah...


Namun terdetik rasa syukur di hati
kerana diri ini masih di sayangiNya
Allah menarik kembali
peluang yang diberi Nya kepadaku
dan memberi semula peluang kedua
yang lebih indah dan menarik buatku

Peluang kedua yang panjang
namun penuh ilmu dan pengalaman
untuk ditimba dan ditagih
Oh Allah
sesungguhnya rencanaMu
Sungguh menakjubkan

Kau memberikan aku hujan lebat seketika
agar aku menyedari kewujudan diriMu
Setelah aku sedar dari lamunan
Kau memberikan aku sebuah taman yang indah
Sungguh hebat kekuasaanMu
Ya Allah

Kini diri ini mempercayai
Allah tidak akan menduga kita
jika kita tidak mampu menanganinya
InsyaAllah
Setiap dugaan yang diberi
boleh diatasi...

Kawan2 ku yang bakal terbang
menimba ilmu dan menagih pengalaman
di negeri orang yang jauh di barat dan di timur
berhati-hatilah dan selalu lah ingat
Allah sentiasa di sisi kita
menemani kita sepanjang masa...
Ingatlah pejuangan anda
janganlah Perjuangan itu disia-siakan
sesungguhnya azab Allah
sungguh dahsyat....






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...